Opis ogólny
Dźwignia zmiany biegów służy do zmiany przełożenia skrzyni, posiada ona zabezpieczenie w postaci pierścienia unoszonego w celu uniemożliwienia włączenia biegu wstecznego podczas jazdy.
Dźwignia zmiany biegów połączona jest za pomocą wodzików ze skrzynią przekładniową.
1. Gałka dzwigni zmiany biegów.
2. Osłona.
3. Lewarek zmiany biegów.
4. Sworzeń z zabezpieczeniem.
5. Wałek dźwigni zmiany biegów.
6. Tulejka wałka zmiany biegów.
7. Tulejka obudowy wałka zmiany biegów.
8. Śruba mocująca obudowę.
9 .Obudowa.
10. Śruba obejmy wałka zmiany biegów.
11. Podkładka.
12. Cybant.
13. Końcówka regulacyjna zespołu cięgien.
14. Cięgno sterujące.
15. Tulejka mechanizmu zmiany biegów.
16. Pierścień osadczy.
17. Dźwignia zwrotnicy.
18. Kapturek ochronny.
19. Tulejka.
20. Tulejka.
21. Tulejka dźwigni kątowej.
22. Klamerka.
23. Cięgno wewnętrzne skrzyni zmiany biegów.
24. Palec zmiany poziomu.
25. Śruba pokrywy.
26. Dźwignia wewnętrzna.
27. Sprężyna oporowa dźwigni.
28. Tuleja.
29. Pierścień osadczy.
30. Korek wlewu oleju.
31. Osłona korka.
32. Pokrywa dźwigni zmiany biegów.
33. Kołek.
34. Sworzeń.
35. Dźwignia zmiany biegów z regulacją.
36. Oś zwrotnicy (17) zmiany biegów.
37. Osłona.
38. Drążek dźwigni zmiany biegów.
39. Tuleja.
40. Pierścień łożyskowy dźwigni zmiany biegów.